ESG 1 wint opnieuw met 5-3, nu tegen Hoogeveen 1
ESG 1 wint opnieuw met 5-3, nu van Hoogeveen 1. Natuurlijk, Hoogeveen speelde niet in de sterkste formatie, maar is dan nog altijd een gevreesde – maar ook gelijk een … Lees verder
De interne-competitie ronde 15
Hoewel ik niet aanwezig was toch een beknopte weergave van de strijd in de 15e ronde. Daar val mij de winst van Arjen tegen Wim op; zoiets verwacht je niet, … Lees verder
indeling 15e ronde intern
Er is een kleine aanpassing gekomen; Sebo speelt niet en Jan-Willem “speelt om de knikkers” tegen Almar Almar
HSP/Veendam gooit ons ook uit de NOSBO-beker
Door Jan van Os Ook in de NOSBO-beker is het ons niet gelukt om van HSP/Veendam te winnen. Toen we de opstelling van hun zagen hadden we wel goede hoop. … Lees verder
ESG 2 verslaat Het Kasteel 2
Door Jan van Os ESG 2 heeft op bezoek in Coevorden gewonnen van het tweede van Het Kasteel. Ik dacht laat ik niet te vroeg komen. Vandaar dat ik tegen … Lees verder
schaakpuzzel # 1
Een mooie opgave die ik vond in een schaakboek van Han Müller. Wit aan zet wint door het mat zetten van de zwarte koning. volgende week ziet u hier de … Lees verder
Schaakpuzzel # 11
Nog een mooie eindspelstudie van Kurt Richter uit 1031. Volgend weekend de oplossing. Deze stelling gaf ook voor mij de nodige problemen, niet de manier op zich, maar de weg … Lees verder
Schaakhumor
Ooit had ik deze stelling – die ik zaterdag 14 december in het Dagblad v/h Noorden tegen kwam al eens eerder gezien, zodoende dat ik de oplossing ook al weer … Lees verder