Massakamp ESG-Hoogeveen
Morgenavond staat de massakamp tegen Hoogeveen op het programma. Op dit moment hebben zich er 13 leden aangemeld om aan dit jaarlijkse evenement mee te mogen doen. Evenals in voorgaande … Lees verder
Jan van Os opnieuw bekerkampioen ESG
Jan van Os is ook dit seizoen bekerkampioen van onze vereniging geworden, hij prolongeerde zijn titel wel heel nadrukkelijk door in de halve finale eerst Raymond met 2-0 te verslaan. … Lees verder
Bekerkampioenschap ESG
Morgen spelen we de finale ronden van onze clubbeker-competitie. Om kwart voor acht wordt weer vastgesteld wie er zijn en worden onder de aanwezigen de loting voor de finales verricht. … Lees verder
Vier bye’s voor Jan in snelschaaktoernooi
In Assen werd in het kader van de jeugdkampioenschappen ook een snelschaaktoernooi gehouden. Daar deden 4 ESGers aan deel, te weten Herman, Raymond, Jan en Douwe. Het was een gezellige … Lees verder
Herman kampioen rapidschaken ESG
De derde ronde van ons rapid-kampioenschap trok 11 leden naar ’t Brinkenhoes, toch weer minder dan in de voorgaande afleveringen. Toch erg jammer voor dit kampioenschap want het is toch … Lees verder
3e ronde rapid
Maandagavond, 29 april spelen wij geen interne ronde maar beleven wij onze 3e rapid-schaakwedstrijd van dit seizoen. Vooraf aanmelden is dan ook niet noodzakelijk; gewoon om 19:30 uur aanwezig zijn … Lees verder
ESG 1: Aan degradatie ontsnapt…
En zo waren wij er zeker van dat ESG 1 op basis van het competitiereglement niet zou degraderen uit de hoofdklasse B. Echter, door Suzanne Govert werden wij er netjes … Lees verder
Gelijkspel bij Lewenborg 1 – ESG 1
In de laatste ronde van de Nosbo-competitie “nieuwe stijl” hebben wij Lewenborg net onder ons weten te houden. Gemakkelijk ging het niet: Met hangen en wurgen hebben wij net 4-4 … Lees verder
Marcel kansrijk voor kampioenschap ESG
In deze ronde ging de aandacht uit naar Herman tegen Jan en Marcel tegen Douwe. Herman en Marcel hielden elkaar vanaf het begin tot de 24e ronde steeds mooi in … Lees verder
Verslag schaakwedstrijd Dwingeloo 1 – ESG 2
Hierbij alsnog het verslag van de wedstrijd van ons tweede team tegen Dwingeloo. Vooraf is het moeilijk om een opstelling te bepalen waarmee we denken een goed resultaat te behalen. … Lees verder