Herman Voss opnieuw sterk in de internecompetitie van ESG
Het ESG heeft op dit moment 24 leden en 1 aspirantlid en dan tovert internewedstrijdleider Quinten toch weer 10 partijen uit zijn (hoge) hoed. Dat daarvan nu 1 lid zich … Lees verder
Ronde 16
Ook in de zestiende ronde werd weer fel gestreden om de punten en met verrassende uitslagen; ook gezien het verloop van een aantal partijen. Allereerst was daar Hans Hut die … Lees verder
De interne, ronde 15
Gisteravond werd er weer volop gestreden in de interne. Daarbij werden er 3 topwedstrijden gespeeld. Marcel Struik, in een fel gevecht met de niet aanwezige Herman Voss om de koppositie, … Lees verder
Schaken in een oude school…
Hans stond buiten te wachten en keek om zich heen; het leek wel of wij in een ansichtkaart schaakten, zo echt in de jaren 30 en ook nog eens in … Lees verder
14e ronde intern
Zelf heb ik helemaal niets van onze interne competitie mee gekregen, maar de strijd zal ongetwijfeld wel weer heftig zijn geweest. Daarnaast viel er ook nog een verrassende uitslag te … Lees verder
In 2019 start ESG 1 met verdiende nederlaag tegen koploper Sissa 2
Eerst het zuur dan het zoet zeg maar. Tegen koploper Sissa 2 kwam op verzoek ESG 1 met een licht veranderde opstelling. Bord 1 naar Bord 4 en Bord 4 … Lees verder
SCHACH 18. Offene Senioren Meisterschaft Mecklenburg-Vorpommern 2018
Verslag van Ton Selten (Ik vond het zo leuk dat Arjen zijn belevenissen van het Groninger Chess Festival op onze website publiceerde, dat ik ook maar besloot even terug te … Lees verder
Chessfestival Groningen 2018
Na het toernooi in Hoogeveen van afgelopen oktober had ik de smaak van het toernooispelen een beetje te pakken gekregen en besloot ik mee te doen met de Vierkampen van … Lees verder